Wij mensen zijn gevoelige wezens.
Zo worden we geboren en die gevoeligheid maakt deel uit van je mens-zijn.

Gevoelig zijn is ons geboorterecht.
Wij mensen zijn gevoelige wezens. Zo worden we geboren.
Die gevoeligheid hoort bij ons, maakt deel uit van ons menszijn en die gevoeligheid zul je ook altijd tot je beschikking hebben. Die heb je nodig om in verbinding te zijn met jezelf, met anderen en met de wereld waarin je leeft. Als kind is die gevoeligheid gewoon aanwezig, zonder dat jij daar echt invloed op hebt. Je hebt heel gevoelige zintuigen waarmee je kan horen, aanraken, zien en ruiken. En je hebt emoties, die waarde geven aan alles wat jij ervaart en die je nodig hebt om te kunnen communiceren.
Naarmate je opgroeit en volwassen wordt, leer jij om meer controle te krijgen over jezelf en ga jij je (deels) aanpassen aan wat er van jou verwacht wordt. Dat wat minder door je omgeving én vervolgens door jouzelf geaccepteerd wordt, dat laat je minder zien en daarin wordt jij minder gevoelig. En als je minder gevoelig wordt, dan betekent dat ook minder levenslust, spontaniteit en openheid.
In deze training ga je onderzoeken hoe je weer in verbinding kan komen met je gevoeligheid en daarmee ook met je levenskracht. De training bestaat uit 3 workshops van een dag, waarin elke keer een bepaalde emotie op de voorgrond staat.
De workshops zijn los te volgen én je kunt er ook voor kiezen om de hele training te volgen.
Klik hier om te bekijken vanuit welke Visie ik een training geef en wat je dan kan verwachten.
1e Workshop gaat over Levenskracht en de emotie Boosheid.

‘het is best lastig om echt boos
te kunnen zijn’
De 1e workshop gaat over levenskracht en dat heeft te maken met de emotie “boosheid”.
Boosheid gaat over het kunnen ervaren en het aangeven wat jouw grenzen zijn en het is de emotie waarmee je contact maakt met je levenskracht. Kracht die je nodig hebt om weer in verbinding te komen met jouw gevoeligheid.
Het is best lastig om echt boos te kunnen zijn, om je eigen boosheid te accepteren en er helemaal te laten zijn. Door dat op een veilige en vertrouwde manier te onderzoeken én ook te ervaren, kun jij weer verbinding krijgen met die boosheid én met je levenskracht.
2e Workshop gaat over Levenslust en de emotie Verdriet.
Verdriet kan bij jou de weg vrijmaken voor levenslust!

De 2e workshop gaat over levenslust en over de emotie verdriet.
Verdriet is de emotie waarmee je uiting kan geven aan iets wat pijnlijk is in je leven.
Als kind was dat een emotie die je vaak kon ervaren en die je de mogelijkheid gaf om het pijnlijke een plek te geven en weer verder te kunnen. Een emotie die jou opluchting kon geven en de weg kon vrijmaken voor plezier en levenslust.
Door contact te maken met dat wat pijnlijk was, met wat jou nog in de weg zit en daar het verdriet over te kunnen voelen, kan de energie weer in jou gaan stromen en wordt je weer meer levenslustig.
3e & laatste Workshop gaat over Vertrouwen en Openheid.

onderzoeken van je overtuigingen en wat jij nodig hebt om in vertrouwen te kunnen leven!
De 3e workshop gaat over vertrouwen & openheid.
Vertrouwen in jezelf, in anderen en vertrouwen dat je krijgt wat je nodig hebt. Zodat jij jezelf kan openen naar anderen en naar de wereld.
Om in vertrouwen te kunnen leven is het nodig dat je weet waar je bang voor bent. Want dat kan bepalen hoe open jij bent over jezelf, naar anderen en of jij in vertrouwen door het leven kan gaan. We hebben allemaal onze neus gestoten in het leven, zijn ons vertrouwen deels verloren en hebben patronen & overtuigingen ontwikkeld om onszelf staande te houden. Je loopt rond met vragen zoals “ben ik wel goed genoeg”, “vinden ze mij wel aardig”, of je hebt de overtuiging dat “je altijd alles alleen moet doen” en “anderen jou niet echt belangrijk vinden”.
Overtuigingen die ons misschien eerst gediend hebben, maar die ons nu in de weg zitten om te kunnen leven in vertrouwen en openheid.
Door dit te onderzoeken en hier bewust naar te kijken, kun jij je openen en ontdekken wat jij nodig hebt om in vertrouwen te kunnen leven.
